Jak powiększyć penisa? Ćwiczenia na długość i grubość penisa

Każdy artykuł jest dokładnie badany, a źródła sprawdzane, aby upewnić się, że są aktualne, wiarygodne i obiektywne. Nasz zespół to przede wszystkim kliniczni seksuolodzy o ogromnym doświadczeniu. Poznaj proces tworzenia treści.

jak powiększyć penisa

Rozciąganie penisa odnosi się do używania rąk lub specjalnego urządzenia w celu zwiększenia długości, lub obwodu penisa.

Chociaż istnieją dowody sugerujące, że rozciąganie może zwiększyć przyrodzenie, wyniki zwykle są minimalne. W niektórych przypadkach mogą być nawet tymczasowe.

Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się więcej o działaniu rozciągania penisa, ustalaniu realistycznych oczekiwań i bezpiecznych technikach rozciągania, które możesz wypróbować w domu.

Jak działa rozciąganie penisa?

Ważne jest, żeby pamiętać, że wiele dowodów dotyczących rozciągania penisa jest anegdotycznych.

Ćwiczenia rozciągające

Ręczne ćwiczenia rozciągające polegają na użyciu dłoni do masowania tkanek na całej długości penisa. Ma to na celu naciągnięcie skóry i stworzenie mikro pęknięć w tkance. Podczas gojenia tkanki mogą wydawać się nabrzmiałe, przez co penis wygląda na dłuższego.

Niektóre ćwiczenia twierdzą również, że zwiększają obwód. Ćwiczenia na grubość, takie jak jelqing, również koncentrują się wokół masażu tkanek.

Konsekwencja jest kluczem do utrzymania któregokolwiek z tych rzekomych efektów.

Urządzenia do rozciągania

Chociaż naukowcy badali urządzenia do przedłużania prącia, nadal nie jest jasne, jak dobrze mogą one działać.

Weźmy na przykład pompkę do penisa. Pompka do penisa to wypełniona powietrzem komora w kształcie cylindra, którą przykładasz do obszary miednicy. Wiadomo, że powodują natychmiastową erekcję. Niektóre anegdoty twierdzą również, że konsekwentne stosowanie może ostatecznie zwiększyć długość Twojego penisa.

Popularne są również urządzenia trakcyjne prącia. Takie urządzenie naciąga penisa, aby zmodyfikować jego krzywiznę. Urządzenia trakcyjne były używane do leczenia choroby Peyroniego, ale potrzebne są dalsze badania, aby określić, jak naprawdę są skuteczne.

Co o tym mówią badania?

Badania nad technikami rozciągania penisa są ograniczone. Żadne z przeprowadzonych badań nie wskazuje na jedną technikę jako skuteczny sposób na trwałe wydłużenie penisa. Możliwe jest jednak tymczasowe zwiększenie rozmiaru.

W jednym z przeglądów z 2010 roku podano, że mężczyźni, którzy używali urządzenia do rozciągania Andropenis, zauważyli wzrost rozmiaru wraz z przedłużonym codziennym użytkowaniem. Uczestnicy używali urządzenia przez sześć godzin dziennie w ciągu czterech miesięcy. Zyskali oni od 1,8 do 3,1 cm długości [1].

Badanie z 2011 roku wykazało, że mężczyźni, którzy nosili urządzenia trakcyjne do dziewięciu godzin dziennie w ciągu trzech miesięcy, zyskali nawet centymetr długości [2].

Przegląd badań trakcji prącia z 2013 roku wykazał, że urządzenia trakcyjne były najbardziej przydatne do korygowania skrzywienia lub deformacji penisa, a nie do zwiększenia jego długości [3].

Raport z 2016 roku wykazał również, że urządzenia trakcyjne miały znikome efekty wydłużenia [4].

Jak bezpieczne rozciągać penisa

Nie ma nic złego w próbowaniu ćwiczeń rozciągających. Mogą one pomóc poczuć się bardziej komfortowo z rozmiarem i wyglądem penisa.

Ćwiczenia rozciągające

Zanim zaczniesz rozciągać penisa:

  • Wykonuj te ćwiczenia tylko wtedy, gdy jesteś wiotki,
  • Zatrzymaj się, jeśli ćwiczenia powodują ból lub dyskomfort,
  • Usiądź lub stań przy ścianie, lub stole podczas ich wykonywania,
  • Wykonuj te ćwiczenia tylko raz lub dwa razy dziennie, aby uniknąć kontuzji,
  • Porozmawiaj z lekarzem, jeśli chcesz robić te ćwiczenia dłużej lub częściej.

Aby ręcznie rozciągnąć penisa:

  • Chwyć główkę swojego penisa,
  • Pociągnij penisa do góry, rozciągając go przez około 10 sekund,
  • Pociągnij penisa w lewo przez kolejne 10 sekund, a następnie w prawo,
  • Powtarzaj te kroki raz lub dwa razy dziennie przez około 5 minut.

Lub spróbuj tego:

  • Chwyć główkę swojego penisa,
  • Pociagnij penisa do góry,
  • Naciśnij jednoznacznie obszar wokół podstawy penisa,
  • Utrzymaj tę pozycję przez około 10 sekund,
  • Powtórz te czynności z penisem przeciągniętym w lewo, wywierając nacisk na podstawę penisa po prawej stronie,
  • Powtórz te czynności z penisem przeciągniętym w prawo, wywierając nacisk na podstawę penisa po lewej stronie,
  • Powtarzaj to ćwiczenie raz dziennie przez maksymalnie 2 minuty.

Jest jeszcze jelqing:

  • Umieść palec wskazujący i kciuk w kształcie litery O u podstawy penisa,
  • Wywrzyj łagodny nacisk na trzon penisa,
  • Powoli przesuwaj palec i kciuk w kierunku główki penisa, aż dotrzesz do czubka. Zmniejsz siłę nacisku, jeśli jest to bolesne,
  • Powtarzaj to raz dziennie przez około 20-30 minut.

Rozciąganie za pomocą urządzenia

Aby użyć pompki do penisa:

  • Umieść penisa w cylidrze,
  • Użyj mechanizmu pompy, aby odessać powietrze z cylindra. To wciąga krew do Twojego penisa, powodując erekcję,
  • Przymocuj dołączony pierścień lub zacisk na trzon penisa, aby utrzymać go w stanie erekcji nawet do 30 minut. W tym czasie można bezpiecznie uprawiać seks lub masturbować się,
  • Usuń pierścień.

Aby użyć urządzenia trakcyjnego:

  • Włóż penisa do podstawy urządzenia,
  • Zabezpiecz główkę penisa w dwóch nacięciach na przeciwległym końcu,
  • Zamocuj silikonową rurkę wokół trzonu penisa,
  • Chwyć końce silikonowej rurki na spodzie urządzenia i powoli wyciągnij penisa na zewnątrz. Przestań ciągnąć, jeśli poczujesz ból lub dyskomfort,
  • Pozostaw penisa w rozciągniętej pozycji przez 4 do 6 godzin dziennie.

Potencjalne zagrożenia i komplikacje

Bycie zbyt szorstkim z penisem może spowodować duże rozdarcia w tkankach lub uszkodzenie więzadeł łączących penisa z ciałem. Te urazy mogą potencjalnie utrudniać uzyskanie lub utrzymanie erekcji.

Podczas noszenia urządzenia trakcyjnego postępuj zgodnie z zaleceniami lekarza dotyczącymi jego noszenia. Dłuższe noszenie go może spowodować urazy, które wpływają na funkcjonowanie penisa.

Po użyciu pompki nie pozwól, żeby krew w Twoim penisie była dłużej niż 30 minut. Posiadanie erekcji trwającej dłużej niż kilka godzin może trwale uszkodzić penisa.

Ćwiczenia rozciągające lub urządzenia mogą powodować:

  • Swędzenie,
  • Drobne siniaki lub przebarwienia,
  • Drętwienie,
  • Czerwone plamki wzdłuż trzonu prącia,
  • Pęknięcie żył.

Jeśli objawy utrzymują się dłużej niż kilka dni lub są ciężkie, skontaktuj się z lekarzem. Lekarz może ocenić objawy i doradzić dalsze kroki.

Kiedy zobaczę wyniki?

Twoje wyniki będą zależeć od przyjętego podejścia i tego, jak konsekwentnie to robisz.

Na przykład urządzenia trakcyjne muszą być używane codziennie – często przez wiele miesięcy – w celu uzyskania zauważalnych efektów.

Anegdotyczne raporty sugerują, że użycie pompy do penisa może przynieść znacznie szybsze rezultaty, ale nie ma żadnych badań, które by to potwierdziły.

Nie jest również jasne, ile czasu minie, zanim zobaczysz wyniki z manualnych ćwiczeń rozciągających.

Podsumowanie

Jeśli masz pytania lub wątpliwości dotyczące rozmiaru penisa, porozmawiaj ze swoim lekarzem. Lekarz może omówić opcje wydłużenia i wyjaśnić jak to bezpiecznie zrobić.

Dowiedzenie się jak Twój penis reaguje na rozciąganie i inne formy stymulacji, może pomóc Ci poczuć się bardziej komfortowo ze swoim ciałem. Możesz również zauważyć zmiany w wyglądzie lub wydajności w czasie.

Pamiętaj, żeby przestrzegać wszelkich wskazówek dotyczących produktu lub wytycznych dostarczonych przez lekarza. Nieprawidłowo wykonane rozciąganie może spowodować kontuzję lub zaburzenia erekcji.

Jeśli odczuwasz ból lub dyskomfort podczas rozciągania, lub jeśli zauważysz jakąkolwiek zmianę w funkcji erekcji, natychmiast poszukaj pomocy medycznej.


Badania:

[1] https://bjui-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1464-410X.2010.09647.x

[2] Nikoobakht, M., Shahnazari, A., Rezaeidanesh, M., Mehrsai, A., & Pourmand, G. (2011). Effect of penile-extender device in increasing penile size in men with shortened penis: preliminary results. The journal of sexual medicine8(11), 3188–3192. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20102448/

[3] Chung, E., & Brock, G. (2013). Penile traction therapy and Peyronie’s disease: a state of art review of the current literature. Therapeutic advances in urology5(1), 59–65. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3547530/

[4] Usta, M. F., & Ipekci, T. (2016). Penile traction therapy for Peyronie’s disease-what’s the evidence?. Translational andrology and urology5(3), 303–309. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4893512/

Autorem wpisu jest Grzegorz Wolski

Po ukończeniu Uniwersytetu Jagiellońskiego stałem się psychoterapeutą i dzisiaj mam w tym ogromne doświadczenie. Jednak kilka lat później stałem się również seksuologiem klinicznym. Przez wiele lat mojej pracy zdobyłem Certyfikat Seksuologa Klinicznego, a także Certyfikat Superwizora Psychoterapii Zaburzeń Seksualnych. Trudno zliczyć jak wielu parom pomogłem uporać się z nawet najgorszymi problemami. Jako specjalista, swoim doświadczeniem postanowiłem dzielić się za darmo w Internecie i uświadamiać, że nie warto kryć się z problemami seksualnymi. W swoim życiu stale szukam nowych wyzwań. Wolny czas spędzam głównie na korcie tenisowym i w kuchni. Jestem ogromnym pasjonatem zdrowego stylu życia. Poza tym na co dzień jestem mężem i ojcem trójki dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *